Klienditeenindus 651 2222

Ostukorv

Ostukorvis pole tooteid
Telefon (E-P 9-21):   651 2222
Kohustuslik väli

esmaspäev, 1. veebruar 2021

Nutikell – sinu isiklik tervishoiukaaslane

Nutikellad jälgivad tervist, soovitavad, innustavad ja tunnustavad.


Tee paus ja liigu! Joo vett! Oled välja teeninud intensiivse treenija medali. 20 sekundit kätepesu uhub minema haigusetekitajad. Hinga! Nutikellad jälgivad tervist, soovitavad, innustavad ja tunnustavad.

Viis nädalat viie tervist jälgiva nutikellaga – selle õpetliku ja kohati ka korrale kutsuva seikluse jooksul valdab mind korduvalt tunne, et kohe-kohe hüppab kellast päriselt välja Oscari võitnud multifilmist „Kuus kangelast“ tuntud isiklik tervishoiukaaslane Baymax. Tõsi, valget õhupallimeest küll välja ei ilmu, kuid talle omased hoolivad märguanded ja tervisesõnumid tuksuvad mu randmel nii päeval kui ka öösel.

Kell võtab oma ametit tõsiselt
Tänapäeva nutikellad muutuvad järjest nutikamaks, aga ka aina täpsemaks ja tunnetuslikumaks. Kui ma ühel hommikul kümmekond minutit hoogsalt kontori poole olen sammunud, tunnen, kuidas Apple Watch Series 6 mu randmel õrnalt vibrab. Heidan pilgu kellale, mis annab mulle sõbralikult märku, kas ma äkki ei tahaks oma õues kõndimist aktiivse liigutamisega ära fikseerida. Kergitan mõttes kulmu – no kust ta nüüd teab, et ma just õues praegu kõnnin. Veelgi suurem hämming tabab mind siis, kui käed kraani all kiirelt üle loputan ja veesolina lõppedes kell mulle teatab: „20 sekundit kätepesu uhub minema bakterid, mis võivad su haigeks teha.“ Soh! Minu isiklik tervishoiukaaslane võtab oma ametit tõepoolest väga tõsiselt! Sammude lugemine, kalorite arvestus, pulsisagedus, läbitud distants, une jälgimine, vedeliku joomine ¬– need on iga nutikella elementaarsed tervisefunktsioonid, ent uue ajastu kellad pakuvad enamat.

Tundlikud sensorid kellal suudavad: 
• Mõõta naha elektritakistust, mille abil hinnata, mis meeleolus ja kui stressis sa parasjagu oled (nt Fitbit Sense);
• Tuvastada kehatemperatuuri muutusi, mille hindamine on koroonaviiruse ajal eriti päevakorda tõusnud;
• Mõõta vere hapnikusisaldust, et anda ülevaade, kui hästi omastab keha hapnikku ja kui palju seda veri kehas laiali kannab;
• Kontrollida südant ja hoiatada ebaregulaarsuste eest selle töös.



Rakendasin kellade võimed oma tervise teenistusse.
Mis nõu nad mulle andsid ja mida ma nende kasutamise käigus õppisin? Väärtusta head und! Kosutav uni taastab keha füüsilisest koormusest, parandab keskendumist, tähelepanu- ja töövõimet. Korralikult välja puhanuna on mälu ja õppimisvõime paremad. Refereerides hinnatud spordibioloogi Kristjan Porti, saavad asjad kiiremini tehtud ja aega võib ülegi jääda, kui oled korralikult maganud. Mõtle, kui palju kasulikku võiks selle ajaga ära teha, kui roidunult „kummi ei venitaks“.

Just une jälgimisega astub nutikell Garmin Venu SQ mulle kõige valusamalt kandadele. 5.48, 6.43 – hommikul näitab kell halastamatut tõde magatud unetundide kohta ning kui palju sellest olin kerge, sügava ja REM-une faasis. Ometi ma ju tean, et täiskasvanud inimene vajab 7–8 tundi ööund ja võimalikult regulaarse graafiku alusel (nt magama kell 23, üles kell 7). Miks ma seda siis ei tee? Võta end kokku! Iseenda hea enesetunde pärast! Kolmandal hommikul saan lõpuks oma isiklikult tervishoiukaaslaselt teate: „Hästi puhanud!“ Mis oleks, kui võtaks selle tunnustuse väljateenimise igahommikuseks eesmärgiks ja teeks lõpu magamine-on-nõrkadele-mentaliteediga?



Tee paus ja liigu!
Treening parandab meie organismi hapniku- ja verevarustust ning seetõttu saab organism paremini hakkama vererasvade ja stressiga. Treening stabiliseerib veresuhkrutaset ja alandab kolesterooli, toetab immuunsüsteemi, aitab kontrollida kehakaalu, muuta meid tugevamaks ja vastupidavamaks. Nutikell innustab püsti tõusma ja sirutama, kui laua taha liiga kauaks olen istuma jäänud; tunnustab efektse medaliga, kui olen tublisti trenni teinud, ning soovi korral annab ette ka harjutused ja trennikava. Kellad lasevad valida kümnete spordialade ja liikumisviiside hulgast endale meelepärasema.

Mõni kell, nagu näiteks Samsung Galaxy Watch 3, on isegi nii nutikas, et tunneb ära, kui alustan mõnd uut harjutust, ja hakkab seda automaatselt träkkima. Kunagise üsna suure jooksu- ja triatloniharrastajana vaimustun ma aga eriliselt nutikella Polar Grit X funktsioonist Fuel Wise, mis tuletab mulle pikema treeningu ajal meelde, millal on tark energiat taastada ja vedelikku juua ning arvutab isegi välja vajaliku süsivesikukoguse, et energiat jätkuks trenni lõpuni. Geniaalne!

Hinga stress välja!
Pikaajaline pidev stress nõrgestab organismi. See muudab meid vastuvõtlikuks külmetushaigustele, seedehäiretele ja autoimmuunhaigustele. Organism nõrgeneb, taastumisvõime väheneb ja mõnel inimesel võib stressi tagajärjel koguneda ka üleliigsed kilod. Üheks minu kelladelt saadud lemmiksoovitusteks saavadki hingamisharjutused – minut-kaks või nii pikalt, kui tunnen, et on meele rahunemiseks parasjagu vaja. Erilise huviga vaatan ma aga õhtul kellas ülevaadet oma päevaste stressinäitajate kohta, on see olnud tasakaalus, rahulik või stressirohke. Kui graafikul on liialt palju kollakaid-punakaid hüppavaid jutte, on aeg võtta lahti Fitbiti äpp ja valida sealt üks pikem juhendatud meditatsioonirännak. Homme tegutsen targemini, sest nii jätkub mind rohkem!


Testitud kellad ja tulemused:






Tunnetuse meistriklass!

Apple Watch
Series 6

Erilisus: Uus innovaatiline andur, mis mõõdab vere hapnikusisaldust.
Kõige zen’im kell!

Fitbit Sense

Erilisus: Võimaldab kasutada pulsil põhinevaid juhendatud hingamisharjutusi. Jälgib kehatemperatuuri muutusi.
Maksimum soodsaima hinnaga!

Garmin Venu SQ

Erilisus: Funktsiooniga Body Battery saad teada, millal on parim aeg tegutseda ja millal puhata.
Stiilne ja nutikas!

Samsung Galaxy Watch 3

Erilisus: Pöörlev raam rakenduste valimiseks. Kasulikud unenipid ja hariv sisu une mõistmiseks ning selle parandamiseks.
Ülim vastupidavus!

Polar Grit X

Erilisus: Multispordikell ka kõige pikemateks ja raskemateks katsumusteks, õpetab ka taastuma.

Autor: Evelin Kivilo-Paas